Magia starożytna to najpotężniejszy rodzaj magii w całym świecie RuneScape. Została ona odczytana z prastarych piramid, daleko na południu pustynii RuneScape, i my również możemy jej używać po queście Desert Treasure. Składa się ona tylko z magii ofensywnej i teleportów.
Jest ona podzielona na 4 rodzaje czarów, w których znajduje się 4 rodzaje uderzeń. Oprócz zwykłych obrażeń, magia starożytna, ma specjalne właściwości, które w znacznym stopniu pomagają w walce z przeciwnikiem.
Bardzo ciekawym aspektem starożytnej magii jest to, że czary typu Burst i Barrage, działają na terenie 3x3, czyli jeden czar potrafi zadać jednocześnie obrażenia 9 przeciwnikom.
Czary dymu (smoke), nie tylko mocno zadają obrażenia, lecz wydzielają trujące opary, przez które przeciwnik zostaje zatruty.
|
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
| Smoke Rush |
|
50 |
|
130 |
| Smoke Burst |
|
62 |
|
170 |
| Smoke Blitz |
|
74 |
|
230 |
| Smoke Barrage |
|
86 |
|
270 |
Czary cienia (shadow) słyną z tego, że potrafią porządnie obniżyć komuś Attack wraz z obrażeniami
|
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
| Shadow Rush |
|
52 |
|
140 |
| Shadow Burst |
|
64 |
|
180 |
| Shadow Blitz |
|
76 |
|
240 |
| Shadow Barrage |
|
88 |
|
280 |
Czary krwi (blood) leczą 1/4 ilości damage, jakie zadaliśmy przeciwnikowi tym właśnie czarem
|
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
| Blood Rush |
|
56 |
|
150 |
| Blood Burst |
|
68 |
|
210 |
| Blood Blitz |
|
80 |
|
250 |
| Blood Barrage |
|
92 |
|
290 |
Czary lodu (ice), przy trafieniu potrafią zamrozić przeciwnika i uniemożliwić mu dalszy ruch do nawet 20 sekund!
|
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
| Ice Rush |
|
58 |
|
160 |
| Ice Burst |
|
70 |
|
220 |
| Ice Blitz |
|
82 |
|
260 |
| Ice Barrage |
|
94 |
|
300 |
- Starożytna Magia na światach PvP
Na światach PvP istnieje również inny rodzaj starożytnych czarów. Używać jej możemy tylko, gdy mamy aktywnego Zuriel Staff'a, a efekty związane z tymi czarami potrafią przechylić szale zwycięstwa na naszą stronę. Potrafią one obniżyć przeciwnikowi umiejętności combat'owe lub ranged przez pewien czas* nawet o 50%!
|
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Max Hit |
|
Miasmic Rush |
![]() |
61 |
|
12 s. |
180 |
|
Miasmic Burst |
![]() |
73 |
|
24 s. |
240 |
|
Miasmic Blitzt |
![]() |
85 |
|
36 s. |
280 |
|
Miasmic Barrage |
![]() |
97 |
|
48 s. |
320 |
* - Czas podany w kolumnie EFEKT